Tuesday, August 17

ya Allah selamatkanlah dia.. -_-

salam..
musibah yang datang menimpa bukan kita sendiri yang pinta melainkan semuanya kehendak dan kuasa Allah semata-mata..Allah menguji kesabaran dan ketaqwaan hambanya dengan mendatangkan ujian..tidak Allah menguji hambanya melainkan Dia tahu bahawasanya hambanya itu mampu menjalani ujian tersebut..
tersentap aku bila mendapat tahu seorang sahabat aku ditimpa musibah..speechless aku dibuatnyer..dah beberapa bulan tak jumpa ..tetibe kami berjumpa dalam keadaan die yang sedang sakit..tersentuh hati bile aku melawat die semalam..

dalam pukul 10 pagi semalam aku ikut ayah aku ke kuala lumpur..kebetulan abah aku nak g cheras..ade hal kerja sikit..so abah aku dengan baik hatinya mengajak aku join sekali g kuala lumpur..so boleh la g melawat sahabat aku yang sakit..die kat hkl..name die afdhaliyah hilwa..biase panggil die liya...kitorang roommate waktu form 5 kat semesta dulu..die kapten rumah kitorang..memang baek..sumpah..!huuu..dulu ade sekali tue aku demam terOk giler ..x pernah2 aku demam tetibe plak kena demam ruam..adus..terbaek dari ladang r..!hoho..die r yang teman aku g hospital semua..sian die terpakse ponteng terawih sebab aku..huhu..die r yang uruskan semua2..call family aku..(even aku x pesan pon kat die..but she willing to do it!)..call cikgu mintak tolong anta aku ke hospital..ermm..memang die terbaek la..
tetibe plak sekarang die yang sakit..ermm..

nak dijadikan cerita..dalam pukul 1.30 petang semalam..siap settle2 kan kerja2 abah aku kat cheras kitorang teros bertolak ke hkl..on da way g hkl..hujan turun..bagai mengetahui isi hati aku yang sedih..~
sampai2 je kat hkl tengah2 nak cari parking aku call liya..cakap aku dh smpai..suara die cam baru bangun tido pon ade..huhuhu..siyes memang rindu giler kat die..lame kot x jumpe..
sampai kat neurologi department aku turun dulu..tunggu abah aku g parking kereta..neurology department kat hkl nie aku dah selalu g..anta abang aku follow up treatment die..
sampai kat lobi teros aku ngan abah aku masOk lift..naek aras2..g ward 6A..wad pembedahan perempuan..masok2 je ward tue..mata aku cepat je melilau cari liya..akhirnya jumpa gak die..katil n0. 3..!hoho...

aku teros datang dekat die nyer katil..kitorang salam ..then terOs aku peluk die..tetibe plak air mata aku mengalir..~~

...................................................

memang aku x boleh tahan da waktu tue..waktu tunggu abah aku kat lobi lagi aku rase cam nak nanges dah..tapi aku tahan je dulu..tapi waktu aku peluk die tue..memang aku x boleh nak bendung dah..aku dh nekad dh x maw nanges depan die..tapi entah camner plak bley mengalir air mata aku..cepat2 aku seka air mata aku..liya nampak sangat tabah!..sikit pon x nangis..!"ya Allah tabahnyer hati sahabatku ini"..getus hatiku..memang aku sangat tersentuh ngan liya..saat2 cam nie die bole lagi relax ..santai..memang die tabah..!kalo aku kat tempat die..aku rase aku asyik nangis je kot..!die siap berseloroh lagi nak offer aku tisu..huhu..liya,liya..~

tengah aku syOk2 borak ngan die ngan mak die and mak sedara die..tetibe plak die sakit kepala..sakit dari belakang tengkuk sampai la ke ubun2 katanya..aduh..waktu nie la aku cube tabahkan diri aku tengOk keadaan die..sakit yang die tanggung Allah saje yang tahu..dari duduk sambil borak2 die baring sambil pejamkan mata dan tarik rambut die sikit2..menandakan yang die sedang menanggung sakit yang amat sangat!die x mengeluh sikit pun..die x menjerit sikit pun..die x mengaduh sikit pun..!ya Allah tabahnyer hati sahabat aku nie..!dah lama sikit tue..reda r sikit die nyer sakit..then kena serang lagi..!aduh..ya Allah..kuatkanlah die..!

lepas die rase cam dah reda sikit tue..die sambung lagi borak2 ngan aku..macam2 die nak cerita..tapi aku kesian tengok die..aku suruh die baring je kalau nak borak..so biar die dalam keadaan relax dan santai sikit..

dah agak2 dalam pukul 2 petang tue..aku ngan ayah aku pon mintak diri..ye laa kalo lame2 kang kena halau pulak..so biar la kitorang balik dalam keadaan yang aman dan tenteram sikit..daripada terjerit-jerit...hoho..aku salam liya sebelum aku balik..aku cakap kat die "cepat2 lah sembuh liya.." die minta satu je..doakan die cepat sembuh je..hrmm..liya tabahlah..!

p/s:waktu aku datang melawat die semalam die still lagi x dapat result mri die..aku mengharap kan berita gembira buat liya..
aku masih dalam kesedihan..air mata mengalir tanpa dipinta.. -_-

ya Allah kau selamatkanlah liya..!aku mohon..!