Friday, November 19

aidiladha punya celita..!

[Bismillah Wal hamdulillah]

raya!raya!raya!

alhamdulillah dah selesai sambutan raya aidiladha
shukran pade yang datang ke rumah sempena raya haji..
walopon x buat open house..alhamdulillah sambutan raya memang meriah..
rakan2 ramai yang datang..shukran..

shukran jugak pade raan + iQa yang taon nie beraya di rumah gua..!haha..
maaf bnyak2 x dpat nak raye2 kat rumah korang kat alex..hehe..

alhamdulillah..juadah raye x de masalah..smua abes..!hehe :)
msak simple2 je..huhu..
memandangkan ade sorang ahli beet aku nak sangat makan nasi impit + kuah kacang..
so..rase x sampai hati pulak kalo x masak kan untuk die..
beriya die mintak tolong suruh masakkan untuk die kuah kacang..
huhu..mule2 ingat nak g beraya ikot ika ngan raan ke mansoura ngan alex..
tapi bile ahli beet sorang nie nak sangat makan kuah kacang..ermm..x sampai atie la plak..
so..masak la kuah kacang tue..huhu...~

sebenarnyer aku teringat kat satu ceramah yang aku dengar..kalo x silap ustazah bahyah nyer kot..
dalam ceramah tue ade kate pasal..
kalo ada seseorang mintak sesuatu (barang,tolong etc) daripada kita..jangan sesekali mengherdik,marah atau tengking die..tolong je takat mampu..kalo x bole nak tolong sangat..senyum pon cukup laa..!hoho..~

satu lagi aku teringat..aku pernah terbaca satu artikel nie..jangan sesekali kita abaikan permintaan seseorang yang betul2 atau sangat2 mengharapkan pertolongan kita..kelak ..permintaan kita pula yang akan diabaikan..~

berhari2 aku fikir keputusan aku nak g beraya ikot iQa ngan raan..tambah plak ngan permintaan kawan aku nie haa..lastly..aku decide x jadi laa nak g mansoura + alex ikot raan ngan iQa..~
maaf iQa + raan..lagipon..i know,both of you know me well..plus plak ngan masalah rumah yang x settle2 lagi..haishhh..~

kawan aku sorang nie plak beriya tanya aku (before aku decide x nak g mansoura ngan alex)..betol ke aku x beraya kat cairo taon nie..~aduss..mule2 ingatkan die tanye maen2 je..ye la..kot2 lupe plak ke ape ke..

pastue ..satu arini aku terdengar die call mak die (after aku cakap yang aku x jadi nak beraya kat mansoura ngan alex)..die cakap kat mak die yang die nak sangat makan nasi impit + kuah kacang rayer nie..die cakap kat mak die..naseb baek alyaa x ikot kawan2 die rayer ke mansoura..kalo x , x dpat die nak mkan nasi impit..hrm..sian plak aku rase..so..bile aku fikir2 balek..mungkin ade hikmah kenape aku x ikot raan ngan iQa..walopon jauh di sudut hatiku aku nak g jlan2 raya nie ngan diorang..!haha ..~
sebenarnyer..aku pon x la hebat bab2 masak2 nie..terutama kuah kacang..!ouh..memang failed..tapi bile aku fikir balek permintaan ahli beet aku yang sorang nie..so aku yakinkan gak diri aku yang aku bole masak kuah kacang walopon memang aku failed bab nie..lastly,aku pon masak ikot resepi aku..haha..suka hati..!haha..alhamdulillah..naseb baek jadi...haha..at least aku tengok die puas hati ngan ape yang die nak..i feel better..~haha

first tyme aku masak rendang dengan jayanya (tanpa bantuan mama)..hehe..
shukran atas bantuan mama selama nie ajar yaa masak..!haha..
x sia2 aku tolong mama masak rendang raya puasa aritue..!haha :)




[juadah raya]

[kat sutuh : ngan izzah]


[budak2 rumah :)]


[ngan aimi : ape jelir2..?ha?!..haha :)]

p/s : kelas dah nak start x lame lagi...tapi buku x bukak lagi..!haish..~ :]