Tuesday, April 26

maaf ~

[ Bismillah Wal Hamdulillah ]

Supposed to be , semalam aku nak tulis menda nie , tapi tetiba baru nak connect broadband , keluar pulak notification “ CONNECTION TERMINATED” . haiseh , tak bole online la ! hoho . so , kena la pergi renew dekat etisalat tercinta tue . aigoo .

Tak de menda nak tulis , Cuma pagi semalam , waktu aku nak online tapi tak bole nak online tue , aku pergi la menggodam laptop aku nie sekejap , ingat nak delete menda – menda yang menyemak , dokumen entah ape – ape . tetiba terjumpa satu folder nie , name AFDHALIYAH HILWA . folder nie , semua aku simpan gambar – gambar arwah liya . aku tak de banyak amek gambar same ngan liya dulu – dulu . sebab aku memang tak suka amek - amek gambar nie , senang kata aku nie tak de la photogenic sangat waktu kat sekolah dulu . haha . teringat liya pernah kata kat aku , “chemah , ko nie tak nak amek gambar ke ngan aku ke? haishh , pelik betol . kenape la ko tak nak amek gambar ? . ko takut ngan kamera ke ape ? nanti camner la ko nak amek gambar kawen? haiii.” . tuelah ayat liya . aku ingat lagi sampai sekarang . haha . kes nyer sebab waktu tue kena amek gambar dorm kapten untuk dinner . grr . malas betol aku . tapi disebabkan menda tue wajib , so amek je la . hoho . tapi gambar tue aku tak de plak simpan . so pade maner – maner budak kejora yang ade , nanti kasi la ye . hoho

Waktu aku bukak folder gambar liya tue , satu – satu aku tengok . aku tatap lama – lama . aku tak jumpe pon satu gambar liya muke die sedih . semua happy je . sebab aku taw die memang jenis happy-go-lucky . dah lebih enam bulan dah liya pergi . tapi aku still tak bole nak lupekan liya . lumrah . biasala . ade sekali tue , sebab aku rindu sangat kat liya , waktu aku bukak smartvoip , then aku call semua budak – budak nie , sorang pon tak angkat , cisdel betol . huhu . then , lepas tak de sorang pon angkat call aku (sobs ..sobs .. ) aku nyaris – nyaris nak tercall nombor liya . Allah !

Dan baru aku perasan semenjak dua menjak nie , kadang – kadang aku terlupa nak sedekahkan al-fatihah untuk liya . lupe nak doakan die kat sane . lupe nak bacakan yaasin untuk die . Allah ! . maaf liya . liya , aku rindu kat ko ;( . maaf sebab aku selalu terlupa kat ko . maaf , maaf , maaf .

Yang patah tumbuh , yang hilang berganti . tapi , aku rasa aku takkan jumpa orang yang boleh gantikan ko , yang macam ko , sebab ko sorang je AFDHALIYAH HILWA yang aku sayang . sumpah , aku rindukan ko ! ;(

p / s : ashraf muslim dah bertunang . ramai betol aku tengok pompuan kat fb kechewa . hoho xoxo