Monday, August 1

kau pergi ~

[ Bismillah Wal HaMdulillah ]

setiap yang bernyawa pasti akan mati ~

al-fatihah buat mu sahabat , Fatin Fasihah binti Hanafi . tiada lain yang mampu ku sedekahkan , hanya fatihah menjadi iringan . tatkala manusia lain menyambut kehadiran Ramadhan , kau hembuskan nafasmu yang terakhir . perit , sedih , semua berlaga .

masih lagi aku terkenang . hari di mana kau dikhabarkan koma . hari oral biochemistry . dari hari itu sehingga hari kau tinggalkan kami semua , tidak putus-putus doa dan harapan kami panjatkan , agar kau sedar kembali seperti semula . namun , kuasa Allah , tak mampu dilawan . Allah lebih menyayangimu . pemergianmu mengingatkan kami yang masih hidup akan mati .

kau pergi tatkala kau masih bergelar pelajar . sedang berjihad di jalan Allah .
fatin , tenanglah di sana . ya Allah , tempatkanlah sahabatku ini dalam kalangan mereka yang beriman dan beramal soleh . amin ya Rabb ~

this quote , i grabbed it from fb . one of the status yang ade kat news feed . :
‎"Andai dia pergi dulu sebelum mu, sepuhlah air mata dan teguhkanlah jiwa. Kita yang masih hidup perlu menyambung perjuangannya. Tidak mengapa bersedihlah seketika. Itu fitrah jiwa. Namun sederhanalah kerana esok kau mesti bangkit semula. Katakan pada diri, ya… kau telah pergi, pergi bersama doa ku. Kau tunggu di sana, pasti aku akan menyusul nanti!"