Friday, December 24

PERUTUSAN HARI LAHIR :)

[Bismillah Wal Hamdulillah]

i'm 19!

perghh..tajuk cam gempak je!haha..
alhamdulillah .. hari selasa lepas (21 disember 2010).. 21122010..genap umurku 19 tahun.alhamdulillah..!hoyeh!..tatkala rakan2 sebaya aku (umur 19 taOn) dah nak masok 20 taon dah, aku terangkak-rangkak lagi nak masuk pintu gerbang 19..haha..tapi ade orang tue lagi lambat lahir dari aku..hehe...kan anak sedare kan..? *izhar kasim* [bukan nama sebenar ] huahuahua..

alhamdulillah..dah cukup 19..taon terakhir sebelum umurku akan berubah menjadi puluhan..hoho..!

*****
sebenarnyer, ade sorang hamba Allah nie haa suruh aku tulis dalam blog nie haa pasal besday aku..so aku buat laa sikit perutusan sempena birthday aku yang best nie haa..*best ke?*haha
btw, thankz a lot to semua yang wish! for the first person yang call aku..hehe..shukran to raan..raan suruh aku letak gambar die..!haha..but,sorry raan . x sempat la beb.len kali ea..?ma3lesh :). pada kawan2 yang wish, shukran sangat2..!hehe :)) pade yang bagi hadiah gak..!hoho...shukran sangat2 weh! :)

shukran pada abah,mama,along ngan angah..sebab wish yaa..!huahuahua..rindu2..!kamsahamnida..!saranghaeyoOoo.. :)

*****

bile sambut besday2 nie,kompem laa teringat kat family,kan?haha..maw nyer x ingat!haha..mule la sebak..haha..maklom laa..aku nie sensitip sikit..haha..biase la kan..?!haha
tetibe aku teringat dulu2..waktu aku form 3..waktu mama ngan abah g haji..huhu..tinggal la kitorang 3 beradik je..hoho..sedih whooOoaa...!
aku ingat lagi..time tue keluar result pmr 28 hb..besday aku 21 hb..waktu tue..kitorang sambut besday aku ala kadar je..memang simple giler..huhu..waktu tue angah ade cakap..kalo result pmr aku 9a baru angah aku nak belanje makan kek..kalo x, jangan harap!haha...waktu tue mula la cuak. haha!

alhamdulillah,kluar je result ,angah aku blanje laa aku sebijik kek blueberry..sebab tue laa baru2 nie aku demand kat family aku nak kek blueberry..haha..! :)
btw,shukran angah :)
[angah yang ensem..hoho ]

to my family,shukran a lot! :)
pade mama dan abah,terima kasih tidak terhingga, terima kasih sebab besarkan yaa dari kecil sampai besar dan tak pernah lupe sekali pon birthday yaa dan tak pernah terlewat sikit pun wish yaa..terima kasih banyak2..hanya Allah yang mampu membalas segalanya. doakan yaa menjadi anak solehah dan selalu berbakti pada mama dan abah :))


[ mama + abah ]

*****

dan tadi kurang sejam waktu aku taip2 post nie..hehe..ahli2 beit aku..hehe (widad,aimi,izzah dan dilah)..hehe..sambut birthday aku..!haha..shukran for the surprise !haha..shukran sangat2..walaupun diorang kata maaf sebab sambut lambat, tapi pada aku , aku x kisah pun. aku faham, semua orang sibuk. hehe.. x pe..x pe..btw, shukran sangat2...!korang memang sweet laa..!aku sayang korang..! :)) diorang mintak maaf sebab x de kek blueberry..!haha..lawak2!..x pe la makchik2 semua..korang sambut birthday aku nie pon aku dah terharu weh!haha..shukran sangat2..sorry laa, gambar x sempat nak upload..haha

*****
ya Allah , ampunkanlah segala dosa2 ku selama ini , sama ada dalam sedar atau tidak. aku sedar ya Allah aku banyak berbuat dosa. ampunkanlah segala dosaku ya Allah. aku mohon ya Allah dekatkanlah diriku kepadamu ya Allah. berikanlah daku petunjuk mu ya Allah. aku sedar, semakin lama aku semakin tua dan tidak mungkin akan muda kembali. ya Allah tambahkanlah amalanku di saat bertmabah usiaku .ya Allah jadikanlah kehidupan ini sebagai ladang, moga di akhirat kelak aku dapat mengutip hasilnya. ya Allah permudahkanlah segala urusan ku di dunia ini, hindarkanlah aku dari segala kejahatan dan kemungkaran ya Allah. jangan ya Allah engkau jadikan aku dari kalangan mereka yang bongkak,sombong dan angkuh dengan nikmat yang telah engkau kurniakan. ya Allah dalam umurku seusia ini, umur yang baru ingin mengenal dunia, kau tambahkanlah ilmu pengetahuanku ya Allah. kurniakanlah daku hafalan para nabi, ingatan para Rasul , kefahaman para anbiya' , dan ilham dari para malaikat Mu ya Allah .ya Allah ,bantulah aku dalam mencari haruman syurga ciptaanMu,tempat rehat dan nikmat abadi. panjangkanlah umurku dalam keadaan mentaati dan mengamalkan perintahMu ya Allah.sesungguhnya engkaulah yang maha mendengar lagi maha mengasihani ya Allah . ya Allah ,kurniakanlah kepada aku kebahagiaan hidup di dunia dan di akhirat..amin..~


p/s : tiada lagi ucapan "chemaaaaaaah,hepi besday" dari liya..ya Allah,aku rindukan dia!liya,aku dah genap 19! ya rabbi, tempatkanlah liya dalam kalangan yang beriman ..~