Sunday, January 23

paderi cetus semula kontroversi

[ Bismillah Wal Hamdulillah ]

PADERI CETUS SEMULA KONTROVERSI . klik untuk link .

Dan kamu akan melihat kebanyakan dari mereka (orang-orang Yahudi) bersegera membuat dosa, permusuhan dan memakan yang haram. Sesungguhnya amat buruk apa yang mereka telah kerjakan itu. (QS. 5:62)

Al – Ma’idah : ayat 62

Masih ingatkah kalian pada seorang paderi yang pernah mencetuskan kontroversi pada 11 september tahun lepas ? yang pernah merancang untuk membakar al Quran pada 11 sseptember . kebetulan pula tarikh tersebut jatuh pada hari nuzul Quran .bernama Terry Jones . terbaru , paderi ini telah merancang untuk mengadakan “hari menghakimi al Quran sedunia” . mungkin rasa tidak puas hati dan benci akan agama Allah mempengaruhi paderi ini . mungkin juga hasratnya untuk membakar al Quran tahun lalu yang terpaksa dibatalkan pada saat – saat akhir membuatkan dia kini tekad untuk mencabar kitab Allah ini .

Kami cabar dunia Islam untuk mempertahankan al-Quran. Mereka kata al-Quran adalah buku keamanan dan agama yang memperjuangkan keamanan. Kami mahu mereka membawa orang yang boleh mempertahankan al-Quran .

ini adalah antara ayat yang telah dikeluarkan oleh paderi tersebut .selain itu , paderi tersebut turut menuduh bahawa Al Quran merupakan punca kepada pembunuhan , perogolan dan penipuan . tidak cukup dengan itu , mereka menuduh kitab suci tersebut merupakan punca kepada kegiatan pengganas di seluruh dunia . mungkin pemikiran mereka yang menganggap bahawa agama islam adalah agama keganasan membuatkan mereka menuduh bahawa Al Quran yang menjadi panduan umat islam ini sebagai punca kepada keganasan yang berlaku . hrmm , mungkin paderi ini terlepas pandang akan ayat Allah di dalam kitab kalamullah .

Ali ‘Imraan : Ayat 111

Mereka sekali-kali tidak akan dapat membuat mudharat kepada kamu, selain dari gangguan-gangguan celaan saja, dan jika mereka berperang dengan kamu, pastilah mereka berbalik melarikan diri ke belakang (kalah). Kemudian mereka tidak mendapat pertolongan. (QS. 3:111)

Al Maa’idah : Ayat 33

Sesungguhnya pembalasan terhadap orang-orang yang memerangi Allah dan Rasul-Nya dan membuat kerusakan di muka bumi, hanyalah mereka dibunuh atau disalib, atau dipotong tangan dan kaki mereka dengan bertimbal balik, atau dibuang dari negeri (tempat kediamannya). Yang demikian itu (sebagai) suatu penghinaan untuk mereka didunia, dan di akhirat mereka beroleh siksaan yang besar (QS. 5:33)

*****

Ingatlah bahawasanya janji Allah itu pasti . jangan diragui . jangan sesekali cuba untuk mencabar agamaNya . padahal kamu hanyalah hamba yang diciptakan dariNya . mana mungkin hamba mampu melawan kehendak dan suruhan tuannya , sedangkan tuannya itulah yang menyaranya . mudah sahaja analoginya kan . kita , manusia , hanyalah hamba Allah . mana mungkin kita sebagai hamba Allah ini mampu untuk melawan kuasa Allah yang maha kuat .

An Nisaa’ : Ayat 84

Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebani melainkan dengan kewajiban kamu sendiri. Kobarkanlah semangat para mukmin (untuk berperang). Mudah-mudahan Allah menolak serangan orang-orang yang kafir itu. Allah amat besar kekuatan dan amat keras siksaan(Nya). (QS. 3:151)

Ayuh , umat islam sekalian . bangkitlah ! musuh – musuh islam di luar sana sedang enak merancang menjatuhkan agama Allah ini . janganlah lena diulit nikmat dunia yang kelihatan indah di mata kasar . mari , semarakkan semangat jihad dalam diri . tak kan kita nak senyap je ! . Musuh islam berani menjentik lengan , tak kan kita sekadar mengusap lengan yang dijentik dan mengaduh sakit ! .

Sekadar renungan ,

Al Maa’idah : Ayat 64

Orang-orang Yahudi berkata: “Tangan Allah terbelenggu”, sebenarnya tangan merekalah yang dibelenggu dan merekalah yang dila’nat disebabkan apa yang telah mereka katakan itu. (Tidak demikian), tetapi kedua-dua tangan Allah terbuka; Dia menafkahkan sebagaimana Dia kehendaki. Dan Al Quran yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu sungguh-sungguh akan menambah kedurhakaan dan kekafiran bagi kebanyakan di antara mereka. Dan Kami telah timbulkan permusuhan dan kebencian di antara mereka sampai hari kiamat. Setiap mereka menyalakan api peperangan Allah memadamkannya dan mereka berbuat kerusakan dimuka bumi dan Allah tidak menyukai orang-orang yang membuat kerusakan. (QS. 5:64)

Ingatlah , bahawasanya Allah sentiasa memelihara agamanya ! dan kita sebagai hambanya wajib untuk kita untuk turut sama – sama memelihara agama Allah .

Bukankah telah Allah nyatakan :

"wahai orang – orang yang beriman ! jika kamu menolong agama Allah , nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu .”
Muhammad : 7

“Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa”.

Al - hajj : 40

sekian , wassalam .

p/s : tinggal satu lagi paper . biokimia ! huhu .then , hello winter break :)