Tuesday, October 4

genap

[ Bismillah Wal HamdulillAh ]

hari ini . :: 04 .10.11 ::

genap setahun dia pergi . jauh ke alam sana .

dia hilang di pandangan mata , tapi tidak di pandangan hati .

dia pergi jauh bukan sengaja , tapi dijemput illahi .

dia satu saja dalam hati . tiada tiga apatah dua .

masih aku ingat . dia menderita untuk beberapa ketika sebelum pergi selamanya .

masih aku ingat pesan sahabat ku sewaktu aku masih berkabung menangisi pemergiannya .
"biarlah dia pergi , dah lama dia derita"

aku akur . akur dengan kuasa Allah , tiada tandingan tiada lawan .

di waktu ini , setahun yang lalu . aku menangis tak henti-henti . terkilan dengan pemergian dia .

susah nak terima pada mulanya , tapi akhirnya aku rela .

aku semat dalam hati " sesedih-sedih aku , sedih lagi ahli keluarga dia" .

dan tika ini . aku hanya mampu berdoa pada Rabb moga dipermudahkan urusannya di sana .

ketahuilah , sesungguhnya aku juga bakal menjejaki mu di sana . kerana kita semua manusia . pasti akan dijemputNya .

liya , sudah ditakdirkan kau pergi dulu . Allah lebih menyayangi dirimu . aku pasrah .

"ya Allah tempatkan dia di tempat yang mulia , tempat yang dikau janjikan nikmat untuk hambaMu yang solehah"
amin

:: this small section on my desk , specially for you ::


maaf jika aku menangis . kerana aku juga manusia biasa . punyai perasaan itu . sedih , rindu ... pada dia ~.~

~imissyousomuchliya