Tuesday, October 5

Afdhaliyah Hilwa binti Ibrahim..dia sahabat saya..!

al fatihah buatmu Afdhaliyah Hilwa binti Ibrahim..~
semoga Allah mencucuri rahmat ke atasmu dan mengampuni segala dosa2 mu..

liya..
sory..aku mintak maaf bnyak2..sory sgat2..!
sory sbab waktu2 akhir ko aku x dpat nak bersama ngan ko..
teruk kan aku..?!sorry liya..~~
liya..aku nak ko taw..aku sayang ko sangat2..

liya..kalo nak dikirakan berapa lama kita kenal..x la lame sangat..
ye laa..aku bdak form 4 baru..kenal ko pon dalam 2 taon je cam tue..
liya..jujur aku katakan..waktu mula2 aku jumpa ko kat semesta..
aku rase aku x bole nak kamceng ngan ko..
ye la ..ko pandang aku slack semacam je..huhu..
waktu tue aku rase cam.."siapa laa diri aku"..huhu..
waktu aku mule2 masok semesta..aku rapat ngan adah..sebab die pon budak baru..
tapi entah macam mana..makin lama kita makin rapat..
sampai laa waktu ko kena lantik jadi pengawas percubaan (pecub)..
punya la ko x nak jadi prefect..ko merayu2 ngan cikgu nurul..sebab x nak g temuduga...
tapi at last ko g gak..
aku ingat lagi waktu ko kena temuduga tue..ko cerita..waktu kena tanye soalan..
ko jawab nak x nak je..sebab ko memang x nak jadi prefect..
but..aku tahu..ko berkaliber..at last ko jadi prefect..haha
akhir tahun form 4 kita makin rapat..masok je form 5..kite satu bilik..!
masok bilik kapten kejora..!!bilik ujung aras 1 blok e aspuri semesta..haha
bilik kita sebelah bilik air..!haha..

liya..ingat x lagi waktu kita mula2 masuk bilik tue..?
dah laa kite berdua je...huhu..dengan bilik bocor nyer..macam2 hal laa..!haha
makin lame kite makin rapat..satu bilik..biasa laa..
daripada kita x kenal satu sama lain..tup2 kita boleh share rahsia masing2..
aku ingat lagi ..satu petang tue..weekend cam tue laa..
kite golek2 atas katil..then ko mula bukak cerita..
entah macam mana ko boley cerita kat aku pasal everything pasal diri ko..
plus pasal fizi..!hoho :) seronok dengar cerita ko..!
ko cerita camner ko bole kenal ngan fizi ..macam2 lagi laa..!huhu

liya..
ingat x dulu..waktu balek skolah..habes je prep petang..
bila aku lalu je depan kelas ko..ko mesti nak lumba ngan aku,suk2 ngan nisya..
lumba sape sampai dorm dulu..then 'rasmi' katil smue orang..
punya laa penat tegang2 kan cadar..tup2 habes kena lanyak cam tue je..huhu..
ade sekali tue..ko lari laju (x aci!haha ) pas tue ko sampai dorm dulu..aku lmbat sikit je drpade ko..dan2 je ko lompat2 atas katil kitorang depan2 aku..!haha..fine r..kasi r can ko menang..hehe..
liya..aku ingat lagi ..setiap kali aku lalu depan kelas ko nak g kelas aku atau g maner2..mesti ko akan jerit tegur aku.. "cemah!"..aku terharu..! :)

kadang2 aku lepak kat kelas ko..dok kat meja ko..selongkar ape yang patut..!haha..
ingat x lagi..kalo waktu abes mento mentee..kite mesti masok bilik kite balek..
pas tue makan2 dulu ngan nisya ngan suk..huhu..
makan sambal itam ngan roti gardenia..!haha..siap bawak bekal g kelas lagi..hehe..
then bile waktu rehat je aku g kelas ko..g melantak sama2..!haha..seronok..

kalo ujung minggu pulak..baru balek dari umah..
lagi best..macam2 bekal kita bawak kan..?
siap je ngaji ko terus tutup tingkap ngan pintu rapat2..
siap kunci lagi..!haha..x ley blaa..punya laa x bagi orang masok..
sebab kite nak melantak 4 orang je..
hehe..kadang2 tue bila parents aku datang jenguk weekend..mesti parents aku baak macam2..
hehe..malam tue..kompem melantak sampai x ingat dunia..!then..trus x stay up..!haha

liya..ingat x waktu aku demam ruam hari tue..?
ko la orang yang paling concern pasal aku demam..ko , suk2 ngan nisya..huhu...shukran sgat2..!
aku ingat lagi..petang tue aku pening kepala sangat2..pas tue ko perasan ade ruam timbul kat muke aku..balek je dorm nak g mandi tibe2 ko cakap kat aku.. "chemah..aku rase ko nie kena demam ruam nie..bak meh aku tengok belakang ko"..aku mula la cuak..tapi aku yakin aku x kena demam ruam..setakat pening2 je ..huhu..tapi bile ko check belakang aku..mak aih..!tros ko x bagi aku mandi..tapi aku degil..aku nak jgak mandi..hehe..
pas tue siap je mandi terus aku menggeletar dalam selimut..ko pon terus g public call cikgu nurlina..sebab die bertugas haritue..dah la waktu tue bulan puasa..aku ingat lagi..18 ramadhan..!huhu..then terus ko deal ngan cikgu nurlina nak suruh mintak tolong anta aku g hospital..malam tue..siap je sembahyang maghrib ko teman aku g hospital..sekali ngan cikgu nurlina..huhu...naik kereta kelisa..pergi2..aleh2 sekali aku kena tahan dulu kat hospital..agak lame la jugak..lebih 2 jam..punya laa setia ko ngan cikgu nurlina tunggu aku..memang aku terharu..tapi sebab dah lewat sangat..ko ngan cikgu nurlina balek dulu..sebab nanti cikgu nurlina akan jemput aku semula..huhu..tup2 balek je ko ke asrama tue..ko terus telefon mama ngan abah aku..walaupun aku x mintak pon ko telefon parents aku..tapi sebab ko seorang yang sangat concern dengan kawan ko..ko telefon parents aku dan bagitaw condition aku..
bile aku sampai je kat asrama..dalam 12 tgah malam tue..nak dkat2 pkul satu pagi dah waktu tue..aku nampak ade satu kereta pastue ade 4 orang berdiri kat luar kereta..rupanyer2 ko ngan nisya..borak2 ngan parents aku..liya..aku terharu dapat kawan cam ko..!since pada tue,,parents aku memang ingat selalu kat ko..~terima kasih banyak2 sebab jaga aku waktu aku sakit..!terima kasih sebab tolong bagitaw parents aku..walaupun aku x suruh..ko memang sahabat sejati..tapi maaf sangat2..waktu ko sakit aku x dapat nak berbakti pada ko sama macam ko berbakti pada aku dulu..~~

liya..ingat x lagi waktu kite kena pindah bilik sebab SPM hari tue..kite masok bilik 2 zuhal..
huhu..kita duduk kat katil atas sebelah2 kan..~
ko bawak hp waktu tue..then..bile kite study kat atas katil tue..ko pasang lagu..
kite pon layan je..hehe..aku ingat lagi..
ko pasang lagu awie - iris..huhu..jiwang habes..!

liya..ingat x waktu aku dah nak balek sebab dah abes paper EST waktu SPM haritue..?
punye la ko merajok ngan aku..
ko cakap "chemah,x yah la balik lagi..rumah ko bukan jauh maner pon..duduk laa sini stay ngan aku..bole laa ea..?!.."
tapi aku nak gak balik..ko pon redha je..huhu..sian ko..sorry..tapi pas tue..before ko amek paper LK..ko soh aku dtang..aku pon dtang laa..siap bawak mee sup lagi..kite makan2 ramai2..huhu..

liya..kalo diberi berkotak2 kertas kajang pada aku..aku rase itu belum cukup untuk aku tulis semua kenangan kita sama2..liya..aku x bole lupa macam2 kenangan kita..dulu waktu sekolah..aku selalu pinjam tudung ko..huhu...sian ko..pastue kite selalu amek sikit masing2 nyer softener..gosok baju sama2..buat latihan add math same2..aku ingat lagi..ko laa yang tegur aku waktu aku mengigau .huhu..bole pulak aku berjalan g ampaian dalam bilik nak amek baju skolah aku yang x gosok lagi then aku nak g gosok..huhu..naseb baek ko tegur aku..ko sedar sebab aku langkah ko ngan nisya waktu jalan atas katil tue..huhu..

liya..bile aku dapat taw ko saket aku betol2 susah nak percaya..
ye la aku baru je sampai msia..tup2 dengar citer ko saket..
aku betul2 terharu..waktu aku balek msia haritue..
ko laa orang pertama yang mesej aku..huhu..siyer terharu..!
kite mesej macam2..panjang berjeler..!haha..ko ajak aku g amek sijil spm kat skolah..
tapi kebetulan waktu ko ajak tue..aku ade hal..

bile aku dgar citer ko saket..masok hkl..
aku x ley nak duduk diam..
aku terus tanye maner2 sumber pasal ko..
then bile aku try call ko..ko pon citer perkara sebenar terjadi..
terus aku cerita kat parents aku..abah aku terus ajak aku g tengok ko minggu tue jugak..!
huhu..bile aku bagitaw ko aku nak turun hkl..
punye la ko gembira..suke sangat..ko mintak aku bawak sambal itam..febret ko..!haha..
mama aku terus buat sambal itam..nak bagi kat ko..
waktu sampai tengok ko tue..memang terubat rindu aku kat ko..!tapi aku x sangka jumpe ko dalam keadaan ko sakit..aku sedih..tapi aku lupe nak bwak hadiah besday ko..aku beli kat mesir..rupe2nyer..hadiah tue memang aku x sempat nak kasi kat ko..
maaf liya..liya,kalo la ko dapat tengok hadiah tue aku rase dah cukup puas hati..aku betul2 terkilan..sebelum aku balek lawat ko..sebelum aku pergi tinggalkan ko hari tue..x terlintas pon kat benak aku yang itu merupakan kali terakhir kite berjumpa kat alam fana nie..ko nampak ceria...walaupun ko mengerang kesakitan kadang2..ko mintak aku datang lagi jenguk ko..beriya ko mintak aku datang..tapi aku x sempat nak datang..maaf liya..~aku betul2 mintak maaf..
tapi pas pade tue..aku x pernah lupe mesej ko..kite mesej tiap2 hari..walaupun kadang2 tue aku terlupa nak anta mesej kat ko..at least, lepas rindu aku kat ko..bile aku anta mesej ko x balas..aku mule risau..tapi x lame lpas tue ko balas...cume baru2 nie..ko dah x balas dah mesej yang aku anta..aku mule rase x sedap..sebab at least ko akan balas walaupun lambat..tapi aku faham keadaan ko..aku mengerti liya..

liya..sesaat pon aku x pernah lupekan ko..
setiap masa doa aku panjatkan untuk ko..
aku harap sangat ko sembuh macam dulu..
gelak sama2..ketawa sama2..

liya..aku x percaya bila aku dapat taw beita pasal ko..
mengalir air mata aku waktu aku dpat taw berita pasal ko..
waktu tue aku dalam bas..
otw balek dari kelas kat u..waktu raan telefon aku tue..
mengalir laju airmata aku..x dpat aku nak tahan..

liya..aku nak ko taw satu perkara..
aku sangat2 sayang kat ko..
you are my best friend forever ..!
aku kini cuma mampu berdoa dan sedekahkan fatihah dan yasiin buat kau..
liya..aku harap kita dipertemukan nanti di alam syurga..

ya Allah,ampunilah dosa2 sahabtku ini..tempatkanlah beliau dalam kalangan mereka2 yang beriman dan beramal soleh..~amen ya rabb..~

p/s : airmataku mengalir tatkala aku memandang gambar kita dahulu..akan ku simpan gambar itu liya..sampai bila2..!