Monday, October 18

salah orang..~

عوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم
assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

adoy..malu..!
one word that could describe the situation..!haha..
petang tadi afta balek dri klas..klas habes around 2 lebih..petang..~
tup2 on da way nak balek..ngah2 syok jlan kaki..tibe2 aku nmpak dri tepi ade la seorang hamba Allah nie ngah tertunduk2 nengok barang dari luar kedai..entah macam mana ..aku nie pulak tetibe 'ramah' sangat menegur.. "aik..buat ape tue..?tertonggeng tonggeng..nak beli ape..hehe"..sapaku menegur hamba Allah tersebut..tup2 sekali dia bangun ..aiseyh..salah orang daa..!naseb baek la hamba Allah tue jenis..mungkin dia pon 'ramah' jugak kot..haha..die pon jawab laa.."x buat ape tgok2 je"..sambil gelak2..dah la aku x taw hamba Allah nie junior ke senior ke..tpi rasenyer senior kot..!oops..!habes r aku..naseb baek akhawat..(yela ..x de keje plak aku nak g tgor ikhwah)..haha
kawan aku yang sorang nie dah dok gelak2 dah..sebab perasan yang aku nie slaah orang..cett..!
waktu tue memang rase panas giler la muke..maw x nyer..dah la salah orang..!haish..malu btol...
rase cam nak nyorok dalam guni je..huish..kawan aku nie ..dari kedai tue sampai laa ke metro (train)..beriya gelak..cet..!sumpa..memang malu r..!

but ..after all..bile aku pikir2 balek..kesilapan yang macam nie la yg buat kita matang..ye la..dripada aku x kenal sape2 ntah yang aku tgor tue..nta2 pas nie jdi rapat ke..kan..?who knows..?hehe.. (sebenarnyer nak cover diri yang malu)huhu :)

kesimpulannya..sebelum tegur someone..you better make sure she/he is not the wrong one..~
kalo dak..bwat malu je..!haha :]

p/s : raan ade exam petang tadi..hoho..smoga natijahnyer excellent.. :))