Sunday, February 13

134 ~

[ Bismillah Wal Hamdulillah ]

Semalam genap 134 hari dah leeya pergi . dah lebih 4 bulan dia pergi , almost 5 months dah . rasa macam baru lagi . hrm , tapi seperit dan sesedih mana aku rasa , aku pasti ahli keluarga dia lebih merasa perit dan sedih nya atas pemergian dia . Allah lebih sayangkan dia . selalu aku ingatkan hati aku sebegitu , berat dan susah aku nak percaya dulu . puas aku tenangkan hati aku . setiap kali aku bacakan yaasiin untuk liya , sebak aku . kadang – kadang lepas je siap baca yaasiin aku duduk sebentar . Nangis puas – puas dulu , then baru sambung kerja aku yang lain semula . bukan mudah aku nak lupakan dia , dan aku takkan pernah lupakan dia . kalau sebeginilah yang aku rasakan , aku faham perasaan mereka yang lebih – lebih lagi menyayangi dia , yang selalu berada dengan dia , yang membesarkan dia , yang berkongsi hidup dengan dia selama 19 tahun dia hidup . semalam , aku terbaca status kakak dia , tersentap sekejap aku . rindu bertaut . waktu aku dalam flight balek haritue , terlintas kat hati aku teringin sangat nak pergi pusara liya . nak sangat lawat dia . walaupun bukan lagi secara lahiriah . tapi , sekarang aku pon agak sibuk sikit . kekangan waktu dan kemudahan agak menyekat hasrat aku . nak drive sendiri sampai ke jengka , for sure abah tak bagi . ye la , lagipon aku dah lame tak drive . kompem kaku kejap . hrmm ~

For the first time , kelmarin , aku mimpikan liya . sebelum nie aku tak pernah pon mimpikan dia . jelez aku bila ade kawan – kawan aku yang lain kata diorang selalu mimpikan liya . tapi , alhamdulillah , kelmarin terubat sikit rindu aku pada liya . sebelum aku tidur malam tue , aku ade terjumpa gambar liya . aku tatap puas – puas . dalam gambar tue , liya pakai baju suki . baju kurung warna oren hitam . gambar tue , gambar waktu dia kat dalam kelas dia . dalam mimpi aku tue , aku mimpi aku masok dalam kelas dia , kebetulan meja yang dia duduk dekat depan sekali dalam kelas . dia duduk bertiga sebaris . aku masok dalam kelas , aku terpaku sekejap . dia pandang aku , dia senyum , tapi dia tak cakap sepatah pon . agak lama aku kaku , aku balas senyum dia balek dan pergi duduk kat tempat duduk sape entah . dia pakai baju yang sama macam dalam gambar tue . huhu . liya , rindu kat kau ~

p / s : esok maulud nabi . jom ramai – ramai selawat . baidewey , banner hasil buatan tangan angah dah siap . hehe J