Sunday, September 19

aku teringat dikau..~ :(

اعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم
assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

sedih.kawan.derita.tabah.kuat.sembuhlah!.
ouh.post nie memang menguji tahap kesedihan aku.
sedih..tue je ayat yang boleh aku describe kan.!
kawan..sebab kawan aku..!
derita..kawan aku sedang menderita kesakitan..!
tabah..die sangat tabah..
kuat..die memang sentiasa kuat..!
sembuhlah..ya Allah..sembuhkan lah die..!

usai aku solat asar petang tadi..entah kenapa air mata aku bagai mahu mengalir sangat2..
sewaktu rakaat kedua..tatkala aku sujud..ouh..rasa sangat tersentuh ..
tiba2 kekhusyukkan aku sedikit memudar..entah kenapa terpacul di fikiran satu nama..LIYA..!
aku menghabiskan keempat4 rakaat..dalam hati menyesali kekhilafan diri yang lalai dalam solat.ouh.!
usai solat...belum sempat berdoa..aku terdiam sejenak lantas menutup mukaku dengan telapak tanganku

tiba2..mengalir airmata jernih dari kelopak mataku.tanpa dipinta!tanpa diminta!.ouh.kenapekah?
aku menangis..!lantas cepat2 ku usap jujuran air mataku..takut2 dilihat mamaku..
aku memang sensitif!lantas segera aku memanjatkan doa kepada ya Rabb..
memohon ampun ibubapa..memohon ampun ahli keluarga,guru dan diri sendiri.
macam2 aku pohon..
dalam doa ku selitkan juga doa buatmu..sahabat..!
mengalir laju air mataku..lebih laju dari mulanya..
saat aku menyebut penuh namamu...AFDHALIYAH HILWA..
ya Allah kau sembuhkanlah penyakit sahabatku,Afdhaliyah Hilwa binti Ibrahim..
berikanlah dia kekuatan mu ya Allah..!
ameen..~

siap solat,aku mencabut telekong..teros ke balkoni rumahku..
ruang solat rumahku sangat dekat dengan balkoni..
di balkoni..aku membuang pandangan ke arah kolam ikan di bawah..
mengalir lagi air mataku..teringat sahabatku yang ketika ini sedang berperang dan berjuang menahan kesakitan..tiba2 terbayang di tubir mataku gambar sahabatku di facebook salah seorang rakanku sewaktu menziarah dia baru2 ini..sungguh aku tersentap..!

memang dalam beberapa hari nie kami (aku ngan liya) kerap berbalas mesej..
sebelum nie kerap juga..tapi kadang2 liya tidak membalas mesej aku..
aku faham keadaannya..aku x kisah..
asalkan die bace mesej yang aku anta..aku dh cukup bersyukur..
tapi baru2 nie liya ade menghantar mesej kepada aku..
cukup pendek..tapi sunggu aku terharu.!

liya : chemah..
aku : liya..sory lmbat blas msej..nape weh?ko shat?
liya : x de pe.saje j..rindu

ouh..sungguh aku terharu..!
dia ade gak cakap pasal perkembangan terbaru dia..
keadaannya membuatkan aku rasa sedih!
gambar yang aku lihat di profile salah seorang rakan batch aku lebih menambahkan kesedihan aku..
ade sekali tue baru2 nie..aku try call liya..
tapi x diangkat..x pe aku faham..
tiba2 die membalas dengan mesej..mengatakan yang dia meminta maaf sebab dia x angkat sebab tutur kata nya tidak berapa lancar..ouh.tidak mengapa liya..aku faham keadaanmu!

hrmm..entah kenapa..aku rasa sangat sedih..
kalo nak dikira..berapa lama kitorang kenal..x la lame sangat..
kitorang satu skolah same2 2 taon je..
satu dorm setaon je..
tapi aku percaye..ukhuwah persahabatan tue bukan dikira selama mana kamu menjalinkannya..tapi sekuat mana ukhuwah yang dibina..!

memang kitorang rapat..
daripada x kenal..entah sape2..
lagipon aku masok semesta waktu form 4..(budak baru)..
tapi..yang aku kagumnya..
dalam masa setahun terakhir yang tinggal..
kitorang boley kongsi rahsia mcam2..!
dari luar sampai dalam.!
memang ko terbaik LIYA..! :))

liya..aku harap ko cepat sembuh..
insyaAllah ade mase aku nak jenguk ko lagi..
sebelum aku fly balek ke mesir..
liya bertahan lah..!
aku taw..ko kuat..!

ya Allah selamatkanlah sahabatku, Afdhaliyah Hilwa binti Ibrahim..!
ameeeen..