Thursday, March 31

berterima kasihlah kepada Allah ^^

[ Bismillah Wal Hamdulillah ]

First of all , alhamdulillah ! segala puji bagi Allah atas setiap rezeki kurniaanNya . kadang2 tak sedar pon . ya Allah ! . memang manusia sentiasa membuat khilaf -___- .

Al kisah , balek dari kelas tadi , menaiki tramco . baru je naik dan bagi salam , then duduk . then , terus la korek2 beg nak ambil duit , nak bayar tambang . tiba – tiba disapa oleh penumpang sebelah . kedua – duanya perempuan arab . memakai niQab . tertutup seluruh auratnya . hanya nampak dua biji mata. Seketika sejuk mata memandang . pesan salah seorang dari mereka kepadaku , “tak payah keluarkan duit , tambang kamu , saya bayar ” . uih , mula – mula terkejut gak , cam tak caye pon ade . biar betol nie ! . “ simpan duit tue , tak pe ”. Pergh ! waktu tue satu perkataan terpacul keluar dari mulut aku . shukran ! . ucapan itu ku khabarkan padanya . lantas dia menjawab , “ berterima kasihlah kepada Allah “ , sambil jari telunjuknya menuding ke atas . merujuk kepada pengawas sekalian alam di atas sana . ya Allah , seketika aku terlupa nak berterima kasih kepada pemberi rezeki nun di atas sana . shukran ya Rabb :) . sepanjang perjalanan aku tersenyum seorang diri . terfikir betapa nikmat dan beruntungnya kurniaan dan nikmat Allah . di dalam hati , tak henti – henti aku ucapkan alhamdulillah ! ^^ . sebelom turun , sempat aku berikan sedikit kacang kepada kedua – dua wanita arab tersebut , kacang tue pemberian sahabat aku waktu on da way balek sama – sama ngan die tadi . mula – mula nak bagi kat budak rumah aku , tapi rasa cam nak gak bagi kat perempuan arab tue . huhu . ma3lesh la ye . huhu

p / s : esok bermain bowling . ouh ! good luck kepada member - member team gua ! haha . pastikan kita menang ! haha ^^