Tuesday, September 27

jangan la segan :)

[ Bismillah Wal Hamdulillah ]

tatkala aku menulis entry ini , aku sedang kekembungan . naseb baek ade minyak yuyee ! yeha

baru tadi ade orang ketuk pintu umah aku sambil tekan loceng . semerbak kuat bunyi loceng rumahku berbunyi . huu

kutelek di lubang intai . oh , ade orang datang la ! hee :)
pintu ku buka . ku kuak kan agar luas , mengajak tetamu masuk

junior baru rupenyer . pumpang . pumpang .
rupenyer die tanye kot kot nak order ape-ape sebab mereka mahu keluar sebentar . ouh ...

ringan mulut ku bertanya . "eeh , korang , sape masak untuk makan?"

"kitorang masak sendiri je kak . err . mula-mula je dulu ade musyrifah yang masak . hee"

alololo .

kesiannyer mereka . aku paham perasaan mereka . kerana aku pernah berada di tempat mereka . baru datang , nak sesuaikan diri ape bagai . aku paham . aku paham .

hence , aku offer . "kalo tak , akak boleh je masakkan untuk korang . cakap je la . jangan la segan-segan . okeh? "

sambil tersenyum . ^^, like this

"eeh, tak pe je kak" . jawabnya tersenyum sipu

aku paham maksudnyer . walopon mereka kata tak pe . tapi jauh di sudut hati mereka mengharapkan agar ada yang menghulurkan pertolongan . chill , babe . jangan malu-malu :)

p /s : saya masak tak de la sedap maner . boleh la setakat nak alas perut je ^^ . i'm not da great chef

~ modesty is the best policy ^^